Koniec jachtowego sezonu to dla właścicieli łódek odpowiedni moment, żeby zająć się zabezpieczeniem sprzętu i jego zakonserwowaniem przed zimą. Będzie to zarówno dotyczyć samego jachtu, jak też jego wyposażenia, na przykład silnika zaburtowego. Przy normalnym pływaniu z tego typu silników korzysta się stosunkowo rzadko, ale bardzo się one przydają przy wszelkich manewrach portowych czy przy jakimś zagrożeniu. Jednak pomimo tego, że nie są często używane, to przynajmniej raz rok powinny być przeglądnięte dokładnie przez jakiegoś doświadczonego mechanika.
Większość wytwórców zaleca taki serwis silnika gazowego właśnie raz na rok, ale są również części, które należy sprawdzać raz na pół roku. Niektóre z czynności serwisowych może wykonać właściciel, jeśli wiedział on będzie jak zabrać się za nie, lecz z większością należy się udać do autoryzowanego warsztatu.
Ma to o tyle znaczenie, że podczas takiego serwisu zostaną wymienione wszelkie eksploatacyjne materiały, ale również i zostanie przeprowadzona szczegółowa kontrola stanu technicznego. Odpowiednio wczesna diagnoza ograniczy przede wszystkim ryzyko jakieś poważniejszej usterki, a w wielu przypadkach naprawa silników jachtowych może się wiązać z dość wysokimi kosztami. Z tego też powodu nie warto o tym zapominać, szczególnie że na taki serwis będzie kilka długich zimowych miesięcy. Systematycznie sprawdzany sprzęt odwdzięczy się wydajną i płynną pracą, a także tym że nie zawiedzie w sytuacjach, kiedy będzie potrzebny.
+Tekst Sponsorowany+